Friday, May 25, 2012

မႈန္ဝါးေသာ အနာဂတ္ႏွင့္ မပ်ံ တတ္ေသာ ေတာင္ပံမ်ား

24 May 2012| By မင္းသန္းထိုက္(ေဒးဒရဲ)

ကြ်န္ေတာ္တို႔အုပ္စု လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထဲကို ဝင္ထိုင္မိသည္ႏွင့္ စားပြဲထိုးေလးက အနားကို လာရပ္သည္။ သူ႔အသက္ ရွိလွ ဆယ္ကြ်န္ ႏွစ္ ဝန္းက်င္ေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ဘာမွလည္းမေမး၊ ဘာမွလည္း မေျပာ၊ သည္အတိုင္း ေတာင့္ေတာင့္ႀကီး ရပ္ေန၏။

"ဒီအတိုင္း ရပ္ေနရသလား ။ေမးေလဘာေသာက္ မလဲလို႔" ။ "သူကအ သစ္ဆရာ၊ မေန႔ကမွ ေရာက္တာ။ ဘာမွမလုပ္တတ္ေသးဘူး။ လက္ဖက္ ရည္ခြက္ေတာင္ၿငိမ္ေအာင္ မကိုင္တတ္ေသးဘူး။ အေတာ္သင္ရဦးမွာ" ေကာင္တာမွာ ထိုင္ေနသည့္ဆိုင္ရွင္က သူ႔စားပြဲထိုးေလးကိုလည္း လွမ္းေျပာ။ လက္ဖက္ရည္လာေသာက္သည့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကိုလည္း ရွင္းျပ ေနသည္။ "

အရင္ခပ္ႀကီးႀကီး ေကာင္ေလးေရာ" ဟု ကြ်န္ေတာ္က လွမ္းေမးေတာ့၊ " အလုပ္ထြက္သြားၿပီဆရာ။ ကမ္းနားမွာ ကုန္သြားထမ္းေနတယ္။ ဒီေကာင္ေတြက နည္းနည္းႀကီးလာရင္ ခိုင္းမေကာင္းေတာ့ဘူးဆရာ။ ဒီအရြယ္ေတြပဲ ေကာင္းတယ္" " ဪ" ကြ်န္ေတာ့္ႏႈတ္က ဪသာ္တစ္လံုးသာဆိုႏိုင္ေတာ့သည္။

ရင္ထဲမွာ ေျပာစရာစကားလံုးေတြ ခန္းေျခာက္သြား၏။ မူလတန္းဆရာအျဖစ္ အမႈထမ္းခဲ့ဖူးေတာ့ ဒီအရြယ္ကေလးငယ္ေတြကို ဒီလိုအလုပ္ခြင္ေတြမွာ ေတြ႕ရတိုင္းရင္ထဲမွာ တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ ခံစားရသည္။ သူတို႔အရြယ္ဟူသည္ အလုပ္ခြင္မွာ ရွိသင့္သည့္အရြယ္ေတြ ဟုတ္ပါရဲ႕လား။ စာသင္ခန္းေတြအတြင္းမွာပဲ ေျပးလႊားကစား စာေပသင္ၾကားရမည့္ အရြယ္ေတြ မဟုတ္ပါလား။ ခုေတာ့ျဖင့္ သူတို႔တစ္ေတြမွာ ရွိရမယ့္ေနရာမွာ မရွိ၊ မရွိရမယ့္ေနရာမွာ ရွိေနၾကပါလား။ စားပြဲထိုးေကာင္ေလး လက္ဖက္ရည္လာခ်ေပးေတာ့ "ခ်ာတိတ္၊ မင္းေက်ာင္းေနဖူးလား" ဟု ကြ်န္ေတာ္က ေမးၾကည့္မိသည္။
" ေနဖူးတယ္ဗ်။ ဒီႏွစ္ သံုးတန္းေအာင္တယ္" ဟု အေရာင္လက္ေနေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ေကာင္ေလးက ေျဖသည္။ " ေလးတန္း ဆက္မတက္ေတာ့ဘူးလား" ဟု ကြ်န္ေတာ္ကေမးေတာ့ ေကာင္ေလးမ်က္ႏွာညႇိဳးသြားသည္။

ေခါင္းကိုျဖည္းညင္းစြာ ယမ္းရင္း "အေဖ ဆံုးသြားလို႔ အေမက မထားေတာ့ဘူးတဲ့" လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ရဲ႕ အ တြင္းဘက္ ေထာင့္တစ္ေနရာမွာေတာ့ ထိုစားပြဲထိုးေကာင္ေလးႏွင့္ ရြယ္တူေလာက္ ရွိမည့္ ဆိုင္ရွင္ရဲ႕သားကေလးကေတာ့ တီဗီဂိမ္းကို စိမ္ေျပနေျပေဆာ့ေနသည္။ စားပြဲထိုးေကာင္ေလးကေတာ့ အေဖ်ာ္ခံုေရွ႕က အုတ္ေရကန္ေလးမွာ ေသာက္ၿပီးသား လက္ဖက္ရည္ခြက္ေတြကို ဒန္ခြက္ႀကီးတစ္ခုထဲမွာ ထည့္ၿပီးေဆးေနေလရဲ႕။ ဪသာ္ ဘဝေတြ ဘဝေတြ။ လူခ်င္းတူတူ သူခ်င္းမွ်မွ် လူတန္းေစ့ဘဝကို မရႏုိင္ၾကတဲ့ ဘဝေတြ။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထဲက ထြက္လာခဲ့သည့္တိုင္ ကြ်န္ေတာ့္ မ်က္လံုးထဲမွာ သည္ျမင္ကြင္းကေလးက ကပ္ၿငိပါလာခဲ့သည္။

ျမန္မာျပည္ တစ္နံတစ္လ်ားက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြ၊ ထမင္းဆိုင္ေတြမွာ သည္အရြယ္ကေလး ငယ္ေတြ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ကေလးအလုပ္သမား ဘဝေရာက္ေနၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က အေဖမရွိေတာ့လို႔။ အခ်ိဳ႕က အေမမရွိ ေတာ့လို႔။ အခ်ိဳ႕က အေဖေရာ၊ အေမေရာ မရွိေတာ့လို႔။ အခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အေဖေရာ၊ အေမေရာ ရွိပါလ်က္ ဒုကၡိတေတြ ျဖစ္ေနလို႔။ အခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ေမာင္ႏွမေတြမ်ားၿပီး မိဘက ဝင္ေငြနည္းလို႔။ အေၾကာင္းမ်ိဳးစံုႏွင့္ သူတို႔၏ အ နာဂတ္ပန္းခ်ီကားေတြ မႈန္ဝါးေနၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ကေလးငယ္ေတြက မူလတန္းပညာပင္ ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ မသင္ဖူးၾက။

ၿမိဳ႕ျပေတြက ခြာၿပီး ေက်းလက္ေတာရြာကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ပါဦး။ လယ္ထဲ ေခ်ာင္းထဲမွာပဲ ငါးရွာ၊ ဖား႐ိုက္၊ ကဏန္း ႏိႈက္ရင္း ေက်းလက္က စာသင္ခန္းေတြ ရွိရာကို ေရာက္မလာႏိုင္တဲ့ ကေလးေတြ ဒုနဲ႔ေဒးပါ။ ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္း သံုးရာသီစလံုးမွာ သီးထပ္ေတြ၊ သီးညႇပ္ေတြနဲ႔ လယ္ကြင္းေတြ စိမ္းလန္းေနသေလာက္ လယ္ကြင္းထဲက အခ်ိဳ႕ကေလး ငယ္ေတြရဲ႕ ဘဝကေတာ့ ေျခာက္ေသြ႕ေနဆဲပါ။ မူလတန္းပညာေရးကို ႏိုင္ငံေတာ္က အခမဲ့သတ္မွတ္ ျပ႒ာန္းေပးေပမယ့္ ပညာေရးနဲ႔ ေဝးေနဆဲ ကေလးေတြ ဒုနဲ႔ေဒးပါ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ အခုလိုေက်ာင္းဖြင့္ခါနီးမွာ ပရဟိတစိတ္ရွိၾကသူ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဝါသနာတူ လူရြယ္တစ္စု စုေပါင္းၿပီး အဖြဲ႕ေလးတစ္ဖြဲ႕ ဖြဲ႕ၾကသည္။ အတန္းေအာင္ၿပီးေနာက္ အတန္းသစ္ မတက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆင္းရဲခ်ိဳ႕တဲ့သည့္ ကေလးငယ္မ်ားကို တစ္ႏွစ္တစ္ ရာသီျဖစ္ျဖစ္ ေက်ာင္းဆက္တက္ ႏိုင္ေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးဖို႔ ျဖစ္ပါသည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔တစ္ေတြ ကိုယ့္ခြန္ကိုယ့္အားႏွင့္ တတ္ႏိုင္သမွ် စုေပါင္းထည့္ဝင္ၾကတာ ေလးသိန္းေက်ာ္ ငါးသိန္းနီးပါးရပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔အစီအစဥ္က နီးစပ္ရာ မူလတန္းေက်ာင္း ၁၀ ေက်ာင္းမွ တစ္ေက်ာင္းလွ်င္ အဆင္းရဲဆံုး ၁၀ ေယာက္ကို စာ သင္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္အတြင္းကုန္က်မည့္ ဗလာစာအုပ္၊ ခဲတံ၊ ေပတံ၊ ေဘာပင္၊ ကြန္ပါဘူးမွစ၍ မိဘ ဆရာအသင္းေၾကး၊ အားကစား ေၾကးပါမက်န္ ေထာက္ပံ့မည္။ ထို႔ျပင္ လံုးဝေက်ာင္းဆက္မထား ေတာ့သည့္ ကေလးမ်ားကို စာသင္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ေတာ့ ဆက္တက္ျဖစ္ေအာင္ ေက်ာင္းဝတ္စံု၊ လြယ္အိတ္၊ ထီး၊ ဖိနပ္ တစ္ႏွစ္တာ မုန္႔ဖိုးကအစ ေထာက္ပံ့မည္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္ႏွစ္ ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာ ဆက္မလုပ္ႏိုင္ေတာင္ အနည္းဆံုးတစ္ႏွစ္ေတာ့ ထိုကေလးငယ္ အတြက္ပညာသင္ခြင့္ရသြားမည္။ လုပ္ၾကမည္ဟု အားလံုးသေဘာတူဆံုးျဖတ္ကာ သက္ဆိုင္ရာ မူလတန္းေက်ာင္းမ်ားသို႔သြား၍ စာရင္းေကာက္ၾကသည္။ သည္တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေတြ႕ရသည္မွာ ေလးတန္းေအာင္ၿပီး ငါးတန္းဆက္မတက္ေတာ့သည့္ ကေလးက အမ်ားစုျဖစ္ေနသည္။ သက္ဆိုင္ရာေက်ာင္းမ်ားမွ ဆရာမ်ားကလည္းအား တက္သေရာရွိၾကပါသည္။ ဘယ္ ကေလးကေတာ့ စာေတာ္သည္၊ ေက်ာင္းထားေပးမည့္သူရွိလွ်င္ တက္လိမ့္မည္ စသျဖင့္ သတင္းေပးၾကသည္။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ကေလးမိဘ၊ အုပ္ထိန္းသူမ်ားကို ေခၚ၍ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ေတြ႕ေပးသည္။

အစ ပထမေတာ့ မိဘ အုပ္ထိန္းသူမ်ားက အေထာက္အပံ့ေပးလွ်င္ ေက်ာင္းဆက္ထားပါ့မည္ဟု ကတိေပးၾကသည္။ တကယ္ ေက်ာင္းအပ္မည္ဟု သြားေခၚေသာအခါ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပ၍ ျငင္းၾကသည္။ သူတို႔အထဲက ႏွစ္ေယာက္သာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းထားေပးခြင့္ရခဲ့ၾကသည္။ ဒါလည္း တစ္ေယာက္က ႏွစ္မကုန္။ စပါးရိတ္ခ်ိန္တြင္ အိမ္မွာ အေစာင့္မရွိ၍ ဟုဆိုကာ ေက်ာင္းထုတ္သြားေလသည္။ ကြ်န္ေတာ္ေျပာလိုသည္မွာ ေက်ာင္းထားေပးမည့္သူ ရွိသည့္တိုင္ အခ်ိဳ႕ကေလးငယ္မ်ား ေက်ာင္းျပန္မတက္ႏိုင္ၾကပါ။ အခ်ိဳ႕ မိသားစုမ်ားအတြက္ ထိုကေလးငယ္မ်ား၏ ဝင္ေငြသည္ အေရးပါပါသည္။

အခ်ိဳ႕ မိသားစုမ်ားတြင္ မိဘႏွစ္ပါး အလုပ္သြားခ်ိန္၌ ထိုကေလးငယ္မ်ားက အိမ္ေစာင့္၊ ကေလးထိန္းလုပ္ၾကရပါသည္။ သူတို႔တစ္ေတြသည္ အနာဂတ္ကိစၥအတြက္ မစဥ္းစားႏိုင္ၾကပါ။ မစဥ္းလည္း မစဥ္းစားတတ္ၾကပါ။ မိဘမ်ားကိုယ္တိုင္က သည္လိုပဲ ႀကံဳသလို ႀကီးျပင္းလာသျဖင့္ သူတို႔၏သားသမီးမ်ားကိုလည္း သည္လိုပဲ ႀကီးလာလိမ့္မည္ဟု ထင္ထားၾကပါသ ည္။ ေလာေလာဆယ္ ထမင္းနပ္မွန္ ေအာင္စားရဖို႔က သားသမီးေတြကို ေက်ာင္းထားဖို႔ထက္ ပိုအေရး ႀကီးေနသည္ မဟုတ္ပါလား။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ရပ္ကြက္ထဲမွာ မိသားစုတစ္စုရွိသည္။ ေမြးထားသည့္ ကေလးက ေလးေယာက္။ ဖေအက အရက္သမား။ ဆိုက္ ကားနင္းရသမွ် အရက္ေသာက္ပစ္သည္။ ဘိုးေအႀကီးရွိစဥ္ကေတာ့ ဘိုးေအႀကီးက ကုန္း႐ုန္းရွာ ကာ ေျမးမ်ားကို ေက်ာင္းထားေပးပါသည္။ ဘိုးေအႀကီး ႐ုတ္တရက္ဆံုးသြားေတာ့ အႀကီးဆံုး ေကာင္ေလးမွာ သံုးတန္းေလာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းထြက္လိုက္ရသည္။ ဝပ္ေရွာ့တစ္ခုမွာ အလုပ္လည္း သင္ရင္း မုန္႔ဖိုးေလးရရဆိုၿပီး ဝင္လုပ္ရသည္။ ခုေတာ့လည္း ေကာင္ေလးက အေတာ္ကေလး လုပ္တတ္လာေတာ့ ဝပ္ေရွာ့ပိုင္ရွင္က တစ္လသံုးေသာင္းေလာက္ လခ သေဘာမ်ိဳး သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ေပးလာသည္။ ထိုဝင္ေငြကေလးႏွင့္ပင္ က်န္တဲ့ ကေလးေတြကို ေက်ာင္းထားေပးေနရသည္။ ေကာင္ေလးခမ်ား စာေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မဖတ္တတ္ရွာေပ။ ၿမိဳ႕ျပေတြရဲ႕ လမ္းႀကိဳ လမ္းၾကား၊ အိမ္ႀကိဳ အိမ္ၾကားေတြမွာ ပလတ္စတစ္ လိုက္ေကာက္ေနတဲ့ ကေလးေတြ၊ သေဘၤာဆိပ္ေတြ၊ ကားဂိတ္ေတြ၊ ဘူတာ႐ံု ေတြမွာ ကြမ္းယာ၊ ေဆးလိပ္၊ ေရသန္႔၊ တစ္႐ွဴး လိုက္ေရာင္းေနတဲ့ ကေလးေတြကို မျမင္ခ်င္အဆံုး ေတြ႕ေနရသည္။

ေနာင္ဆယ္ႏွစ္၊ ဆယ့္ငါးႏွစ္ၾကာသည့္အခါ ထိုကေလးေတြ ေကာင္းေကာင္းအရြယ္ေရာက္ၾကၿပီ။ သူတို႔တစ္ေတြ၏ အနာဂတ္အတြက္သာမက ႏိုင္ငံ၏အနာဂတ္အတြက္ပါ ေတြးၾကည့္လွ်င္ ရင္ေလးစရာ။ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳက စင္ကာပူ ႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုးအႀကိမ္ စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ ေျပာသြားသည္။ " ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံက သယံဇာတ အင္မတန္ေပါတယ္။ ဆန္စပါး၊ သစ္၊ ေရနံ၊ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ အကုန္ထြက္တယ္။ စင္ကာပူႏိုင္ငံက လူပဲထြက္တယ္" ဆိုေတာ့ ပရိသတ္ ပြဲက်သြားသည္။ " အဲဒီလူကို ပညာနဲ႔ေပါင္းပစ္လိုက္တယ္။ ေဟာ အာရွမွာ ထိပ္တန္းႏိုင္ငံတစ္ခု ျဖစ္လာတာပဲ" တဲ့။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာေရာ။ လူကို ပညာႏွင့္ေပါင္းကာ တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ေတြျဖစ္ေအာင္ ဘယ္ေလာက္ လုပ္ႏိုင္ပါၿပီလဲ။

မူလတန္းမၿပီးတဲ့ ကေလးေတြ၊ အလယ္တန္းမၿပီးတဲ့ ကေလးေတြ၊ေတာရြာေတြကဘုန္း ႀကီးေက်ာင္းေတြမွာကိုရင္ေလးငါး ဝါဝတ္ၿပီး စာသင္၊ ေနာက္လူထြက္ၿပီး လယ္ထဲေရာက္ကုန္ၾကတဲ့ ကေလးေတြ၊ ကိုယ့္ရပ္ ကိုယ့္ရြာက မၿငိမ္းခ်မ္းလို႔ ေျပးရင္း၊ ပုန္းရင္း ေက်ာင္းေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မေနလိုက္ရတဲ့ ကေလးေတြ၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြ၊ ထမင္းဆိုင္ေတြမွာ စားပြဲထိုးလုပ္ရင္း မိသားစုအတြက္ ေငြရွာေပးေနရတဲ့ ကေလးေတြ၊ လမ္းႀကိဳလမ္းၾကား အိမ္ႀကိဳ အိမ္ၾကားေတြမွာ ပလတ္စတစ္ လိုက္ေကာက္ေနတဲ့ ကေလးေတြ။ သည္ကေလးေတြက ႏုိင္ငံ၏အနာဂတ္ကိုစိန္ေခၚေနေပသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးမ်ားအားလံုး ေက်ာင္းေနႏိုင္ရမည္ဟုဆိုင္းဘုတ္ ေထာင္႐ံု၊ ေျကြးၾကာ္ေန႐ံုျဖင့္ ထို ကေလးေတြအားလံုး ေက်ာင္းခန္းထဲ ေရာက္လာမည္မဟုတ္ပါ။ ထိုကေလးငယ္ေတြအားလံုး ပညာသင္ၾကားခြင့္ရေရးအတြက္ ဘယ္လိုစီမံဖန္တီးၾကမလဲဆိုတာ ဝိုင္းဝန္းစဥ္းစားၾကဖို႔ျဖစ္ပါသည္။

မၾကာမီ ေက်ာင္းေတြဖြင့္ပါေတာ့မည္။ တခ်ိဳ႕ကေလးေတြက တန္ဖိုးႀကီးႀကီးေပးရသည့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္း ေတြဆီသြားရန္ ေျခလွမ္းျပင္ေနခ်ိန္မွာ တခ်ိဳ႕ကေလးေတြကေတာ့ ေနာက္တစ္တန္းတက္ရန္ မေသ ခ်ာျဖစ္ၾကသူေတြ ရွိေနပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ဤစာကို ေရးေနစဥ္မွာပင္ လမ္းမေပၚက "ဂလိုင္၊ ဂလိုင္" အသံၾကားလို႔ ေခါင္းေထာင္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဆယ့္တစ္ႏွစ္၊ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ ေလာက္ရွိမည့္ ကေလးငယ္ေလးတစ္ေယာက္။ ဖဲထီးေရာင္စံုေလး မိုးထားသည့္ ႏို႔ေအးေခ်ာင္းလွည္းကေလးကို တြန္းလို႔။ အရိပ္မဲ့မဲ့ ေနပူျပင္လမ္း မႀကီးေပၚမွာ။ သူ႔ဖဲထီးေလးက ဘယ္ေလာက္မ်ား အပူဒဏ္လံုေအာင္ မိုးထားေပးႏိုင္မွာပါလိမ့္။


0 comments:

Post a Comment